ایران حج،بزرگترین مرکز خرید و فروش فیش حج

وبلاگ ایران حج،خرید و فروش و مشاوره رایگان فیش حج عمره و تمتع

ایران حج،بزرگترین مرکز خرید و فروش فیش حج

وبلاگ ایران حج،خرید و فروش و مشاوره رایگان فیش حج عمره و تمتع

ایران حج،بزرگترین مرکز خرید و فروش فیش حج

دفتر حج کلهر از سال 1387 تاکنون در زمینه خرید و فروش فیش حج تمتع و عمره فعال بوده و با داشتن نمایندگی در کل استان های کشور توانسته شرایطی را فراهم سازد تا خریداران و فروشندگان محترم فیش حج به راحتی و به صورت مستقیم و با مجوز انتقال از سازمان حج و زیارت با خیالی آسوده نسبت به خرید یا فروش فیش اقدام نمایند.
شماره های تماس:
09108445634 - 09109060648
09199197145 - 09199197146

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

فیش حج چیست،خرید و فروش و انتقال آن چگونه است

همه چیز درباره فیش حج و خرید و فروش و انتقال آن، در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با فیش حج و خرید و فروش و انتقالش آشنا کنیم.اگر قصد خرید یا فروش فیش حج دارید به توصیه ی ما حتما این مقاله را با دقت و تا انتها مطالعه فرمائید.

فیش حج به سندی گفته می شود که بانک عامل در ازای دریافت مبلغ ثبت نام برای تشرف به حج به نمایندگی از سازمان حج و زیارت به ثبت نام کننده می دهد. و به دو نوع تقسیم میشود: ۱- فیش حج تمتع (واجب) ۲- فیش عمره

 برای تهیه فیش حج به دو صورت میشود اقدام نمود:

 ۱- ثبت نام

فراخوان ثبت نام حج از طرف سازمان حج و زیارت و ثبت نام در بانک ملی یا ملت و افتتاح حساب و واریز وجه به عنوان سپرده و در انتظار ماندن برای فرا رسیدن نوبت تشرف از سوی سازمان حج و زیارت

نکته: با توجه به تعداد زیاد ثبت نام کنندگان زمان انتظار ممکن است چند سال به طول بینجامد.

نکته: لازم بذکر میباشد سازمان حج و زیارت از سال ۱۳۸۶ تا به حال برای حج تمتع و از سال ۱۳۹۱ تا بحال برای عمره فراخوانی برای نام نویسی نداشته است.

نکته: ثبت نام برای حج تمتع فقط نزد بانک ملی بوده و مبلغ سپرده های سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶ یک میلیون تومان بوده، ثبت نامی های عمره هم نزد بانک ملی بوده و هم بانک ملت با سپرده های :۸۰۰ هزار تومان، ۴۰۰ هزار تومان، ۵۰۰ هزار تومان، ۲۵۰ هزار تومان،۲۰۰ هزار تومان،۶۰۰ هزار تومان.

۲-خرید فیش حج بصورت آزاد

همانطور که گفته شد در حال حاضر امکانی برای ثبت نام وجود ندارد، پس برای تهیه فیش حج عمره یا واجب باید بصورت آزاد اقدام نمود.

مراحل خرید و انتقال فیش حج عمره و تمتع

الف: مراحل خرید و انتقال فیش حج عمره

برای تهیه فیش عمره بایستی به دفاتر مجاز خرید و فروش فیش حج و یا نزدیکترین دفتر زیارتی محل سکونت خود مراجعه کنید و فیش عمره برای اعزام هر سال و یا ماهی که میخواهید درخواست کنید.

بعد از پیدا نمودن فیش و اولویت مورد نظر خود و رسیدن توافق بر سر قیمت حال بهمراه صاحب فیش و با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی به یکی از دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت در استان خود مراجعه نمایید.

مراحل انتقال فیش عمره:

۱-رفتن به یکی از دفاتر زیارتی ۲-ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه ۳-تکمیل فرم درخواست انتقال ۴-دریافت مجوز ۵-مراجعه به بانک مربوطه (بانک ملی یا بانک ملت) ۶-دریافت فیش

ب: مراحل خرید و انتقال فیش حج تمتع

برای تهیه فیش حج تمتع میتوانید با دفاتر زیارتی و دفاتر خرید و فروش فیش حج تماس گرفته و در صورت موجود داشتن فیش حج با اولویتی که شما درخواست کردید (منظور از اولویت همان سالی میباشد که قصد تشرف دارید) نسبت به خرید اقدام نمایید.

ب۱:مراحل انتقال فیش حج تمتع توسط خریدار

۱-ثبت نام در سایت تشرف به آدرس tasharof.haj.ir 2-بعد از ثبت نام رفتن به قسمت تهیه اولویت ۳-جستجوی اولویت (تاریخ ثبت نام فیش حجی را که قصد خرید دارید وارد نمایید) ۴-انتخاب فیش ۵- انتخاب کارگزاری جهت انتقال حضوری ۶-مراجعه به همان کارگزاری جهت انتقال ۷-تکمیل فرم انتقال ۸-دریافت مجوز ۹- مراجعه به دفتراسنادرسمی جهت تنظیم سند صلح نامه ۱۰-مراجعه مجدد به کارگزاری جهت اسکن صلح نامه ۱۱-مراجعه به بانک و دریافت فیش

ب۲:مراحل انتقال فیش حج تمتع توسط فروشنده:

۱-دریافت کد رهگیری از سایت reserve.haj.ir 2-ثبت نام در سایت تشرف ۳-رفتن به قسمت واگذاری اولویت در سایت تشرف ۴-انتخاب سند خود ۵-انتخاب یکی از دفاتر زیارتی جهت انتقال حضوری ۶-وارد کردن شماره ملی خریدار خود ۷-مراجعه به همان دفتر زیارتی که در سایت تشرف انتخاب نمودید ۸-تکمیل فرم انتقال ۹-دریافت مجوز ۱۰-مراجعه به دفتراسنادرسمی جهت تنظیم سند صلح ۱۱-مراجعه مجدد به همراه خریدار به دفتر زیارتی جهت اسکن صلح نامه ۱۲-مراجعه به بانک ملی جهت انتقال فیش بنام خریدار

توجه: مراحل انتقالی که توسط فروشنده ذکر شد برای آن دسته از افرادی میباشد که در قید حیات می باشند.برای انتقال فیش حجی که صاحبش فوت نموده ابتدا بایستی انحصار وراثت نمایید.

توجه: مدارکی که لازمه فیش حج ورثه ای جهت فروش و انتقال ضروری میباشند عبارتند از: ۱-انحصار وراثت ۲-گواهی وفات ۳-گواهی واریز مالیات بر ارث ۴-همه ی وراث به دفتراسنادرسمی رفته و بنام یکی از وراث به نمایندگی از همه وکالت فروش فیش حج دریافت کنند (بودن این وکالت الزامی میباشد) ۵-اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی ۶-اص فیش

برای دریافت کد رهگیری و بقیه مراحل انتقال باید از ابتدا به همراه خریدار به یکی از دفاتر زیارتی استان خود بروید تا کارگزار در سیستم خود این مراحل را برایتان انجام دهد.

لطفا در پایان به این نکات مهم و ضروری حتما توجه فرمائید:

۱-لیست دفاتر زیارتی فعال تمام استانها در سایت سازمان حج و زیارت به نشانی www.haj.ir موجود میباشد

۲-با توجه به قوانین و مقررات سازمان حج و زیارت هر فرد فقط در استان محل سکونت یا محل تواد خود میتواند نسبت به خرید فیش حج عمره و تمتع اقدام نماید. فروشندگان نیز فقط در استان محل ثبت نام و یا محل سکونتشان.

۳-در هنگام خرید فیش حج به تاریخ ثبت نام را چک کنید،چون ممکن است شما به قصد اعزام امسال بخواهید بخرید اما به شما بگویند این فیش نیز اعزام امسال است و شما هم آن را بخرید اما بعدا متوجه شوید با این تاریخ ۵ سال دیگر هم نمیتوانید به حج اعزام شوید! مشکل این است که حج تمتع فقط یک بار به غیر انتقال داده میشود! این یعنی شما دیگر نمیتوانید این فیش را به غیر بفروشید! در خرید یش حج عمره هم باید بدانید فیشی که قصد خریدش دارید چه اولویتی دارد. بدون توجه به حرف دیگران همان لحظه میتوانید با سازمان حج و زیارت تماس گرفته و استعلام و مشاوره گرفت. شماره تماس سازمان حج و زیارت: ۰۲۱۶۴۵۱۱

۴- همانطور که گفته شد تا اسفند ماه سال ۸۶ برای فیش حج تمتع ثبت نام وجود داشته و امسال(۱۳۹۸) برای تشرف به حج تا تاریخ ۱۵/۱۲/۱۳۸۵ فراخوان داده شده، سال قبل تا دی ماه ۱۳۸۵ و این یعنی تقریبا هر ۱ یا ۲ ماه ثبت نامی ممکن است هر یک سال به حج تمتع مشرف شوند.یعنی اگر در خوشبینانه ترین حالت بگوییم هر ۲ماه یکسال به حج قرار است زائران مشرف شوند آن دسته از افرادی که بصورت مثال در تاریخ آذر ۱۳۸۶ ثبت نام نموده اند حدودا ۵ سال دیگر نوبت اعزامشان فرا خواهد رسید.!

۵-توجه داشته باشید بجز هزینه ای که بابت خرید فیش حج عمره و یا واجب پرداخت میکنید هزینه کاروان نیز بایستی طبق قیمت روز پرداخت شود.

۶-هر نفر با کد ملی خود میتواند فقط یک فیش حج تمتع تهیه نماید.

۷-جهت خرید و فروش فیش حج فقط به دفاتر معتبر، با سابقه، و دارای مجوز اطمینان کنید.

 

امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد. این مقاله به مرور و با توجه به تغییرات بروزرسانی خواهد شد.موفق باشید.

منبع: سایت ایران حج www.iranhaj.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی